Haagse cultuursector slaat handen ineen met gezamenlijke pr-campagne

14 October 2024, 12:00 uur
Den Haag & Regio
mainImage
Nick van Silfhout

How about… dans? How about… theater? How about… comedy? Posters met zes van zulke vragen over cultuur kleuren de komende weken Den Haag. De posterserie is onderdeel van een collectieve cultuurcampagne waarvoor veertien Haagse podia en culturele instellingen de handen ineen slaan.

Sinds de coronapandemie is er veel veranderd voor de theaters, podia en aanbieders. Ook de komende jaren heeft de sector te maken met uitdagingen, zoals de btw-verhoging op ticketprijzen en inschrijfgelden vanaf 2026. De sector vindt het daarom van groot belang om cultuur zoveel mogelijk te promoten en de krachten te bundelen.

De gezamenlijke campagne is ontstaan in bijeenkomsten met de marketeers van de deelnemende instellingen en kreeg breed draagvlak van onder meer het Haags Cultuur Overleg. De instellingen delen zelf in de kosten van de campagne en zetten daar waar mogelijk hun eigen middelen of expertise in. De organisatie achter het Spotlight Festival bood het collectief gebruik van de huisstijl en een plek op de website aan, zodat de cultuurtips van de deelnemende instellingen daar het hele seizoen te vinden zijn.

De deelnemende instellingen zijn Amare, CultuurSchakel, NDT, Korzo, Het Nationale Theater, Zuiderparktheater, Residentie Orkest, Movies That Matter, Filmhuis Den Haag, De Betovering, Festival Dag in de Branding, Paard, Diligentia-Pepijn, Holland Dance Festival en Popradar Den Haag.